- być reprezentantem organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zarejestrowanych i prowadzących działalność na terenie powiatu oleckiego bądź osobą przez nie wskazaną,
- złożyć pisemne zgłoszenie na członka Komisji Konkursowej opiniującej oferty na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, którego przedmiotem jest prowadzenie domu pomocy społecznej w Olecku dla osób przewlekle psychicznie chorych, z krótkim uzasadnieniem,
- posiadać pisemne upoważnienie do reprezentowania podmiotu uprawnionego,
- wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.).
2014/2013
Ogłoszenie o naborze na stanowisko pedagoga w dziale interwencji kryzysowej i wsparcia
DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W OLECKU OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO PEDAGOGA W DZIALE INTERWENCJI KRYZYSOWEJ I WSPARCIA
DO NABORU MOŻE PRZYSTĄPIĆ OSOBA, KTÓRA POSIADA:
Ukończone studia II stopnia na kierunku pedagogika o specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, pedagogika resocjalizacyjna lub studia wyższe na kierunku pedagogika specjalna oraz udokumentowany co najmniej roczny staż pracy w instytucjach lub placówkach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie
ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ:
1. Prowadzenie rozmów I kontaktu z osobami doznającymi przemocy w rodzinie, osobami będącymi w innych kryzysach rodzinnych i egzystencjonalnych oraz sporządzanie wstępnej diagnozy.
2. Udział w opracowywaniu diagnozy rodziny i indywidualnego planu pomocy osobom potrzebującym.
3. Udzielanie pomocy pedagogicznej osobom korzystającym z usług Działu Interwencji Kryzysowej i Wsparcia, w tym prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i udzielanie konsultacji wychowawczych.
4. Udzielanie niezbędnego wsparcia osobom i ich dzieciom przebywającym całodobowo w Specjalistycznym Ośrodku Wsparcia w celu prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania.
5. Zapewnienie bezpiecznego schronienia w hostelu Specjalistycznego Ośrodka Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie ofierze przemocy w rodzinie oraz dzieciom pozostającym pod jej opieką w postaci zabezpieczenia niezbędnych potrzeb bytowych w momencie zakwaterowania tj. pościel, ubranie, art. żywnościowe, ochronę przed osobą stosującą przemoc w rodzinie, w uzasadnionych przypadkach zabezpieczenie pomocy medycznej (wezwanie pogotowia ratunkowego) i natychmiastowej pomocy psychologicznej.
WYMAGANE DOKUMENTY:
list motywacyjny,
- życiorys (CV),
- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (kursy, szkolenia).
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 15.10.2014 do godz. 10 00 w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku, ul. Gołdapska 23 lub drogą elektroniczną na adres e-mail www.pcpr@olecko.pl.
Olecko, 01.10.2014 r.
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku
Wiesława Szymczyk
Ogłoszenie O Naborze Na Wolne Stanowisko Kierownicze
DYREKTOR POWIATOWEGO CENTRUM POMOCY RODZINIE W OLECKU OGŁASZA NABÓR NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
GŁÓWNY KSIĘGOWY
Wymiar etatu - 1/2 etatu Planowane zatrudnienie od 1 stycznia 2014 roku w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku 19-400 Olecko, ul. Gołdapska 23 , tel. 087 520-34-30
NIEZBĘDNE WYMAGANIA ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM:
Zgodnie z art. 54 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z póź.zm.) do naboru może przystąpić osoba, która:
- ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego,
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego,
- cieszy się nieposzlakowaną opinią,
- spełnia jeden z poniższych warunków:
- ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
- ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
WYMAGANIA DODATKOWE:
- znajomość ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o ubezpieczeniach społecznych, przepisów podatkowych, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przepisów o samorządzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorządowych oraz przepisów wykonawczych,
- umiejętność obsługi komputera i znajomość programów finansowo – księgowych: WF - FAKIR, WF-GANG, FOKA MINI, PŁATNIK, PROGRAM POMOST, HOME BANKING
- sumienność, odpowiedzialność, systematyczność,
- umiejętność organizacji pracy własnej,
- umiejętność pracy w zespole,
- odporność na stres,
- szybkie przyswajanie wiedzy,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- komunikatywność i kultura osobista,
- doświadczenie w rozliczaniu projektów UE
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na powyższym stanowisku.
ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU:
- prowadzenie rachunkowości jednostki,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli, a) zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, b) kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- sporządzanie materiałów planistycznych, planów finansowych jednostki oraz nadzór nad ich realizacją,
- sporządzanie sprawozdań finansowych miesięcznych, kwartalnych i rocznych jednostki,
- wykonywanie innych czynności zleconych przez Dyrektora jednostki.
INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA DANYM STANOWISKU:
- praca przy komputerze,
- praca w biurze zlokalizowanym na II piętrze w budynku posiadającym windę,
- praca w niepełnym wymiarze czasu pracy,
- praca głównie siedząca.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych – październik 2013 rok – 3,96 %
WYMAGANE DOKUMENTY:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV),
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz.U. Nr 62, poz. 286 z póź.zm.),
- kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
- kserokopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (kursy, szkolenia),
- oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz, że korzysta z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z póź.zm.) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458 z póź.zm.).
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do dnia 29.11.2013 do godz. 15:30 w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku, ul. Gołdapska 23 w zaklejonej kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Głównego księgowego w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku”. Dokumenty, które wpłyną do PCPR po upływie wyżej wskazanego terminu nie będą rozpatrywane.
DODATKOWE INFORMACJE:
- Złożone dokumenty będą sprawdzone pod względem kompletności i spełnienia wymagań określonych w powyższym ogłoszeniu.
- Kandydaci spełniający wymogi formalne będą indywidualnie poinformowani o terminie postępowania sprawdzającego. W związku z powyższym prosimy o podanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem (numer telefonu).
- Z przeprowadzonego naboru zostanie sporządzony protokół.
- Informacja o wynikach naboru zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Olecku oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku oraz stronie internetowej jednostki.
- W przypadku wygrania konkursu, przed zatrudnieniem kandydat zobowiązany jest dostarczyć zapytanie o udzielenie informacji o osobie z Krajowego Rejestru Karnego.
- Wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę na 1/2 etatu na czas określony z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
Olecko, 14.11.2013 r.
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku Wiesława Szymczyk
Światowy Dzień Osób Niepełnosprawnych
STOWARZYSZENIE „POMARAŃCZA”, POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE oraz WARSZTAT TERAPII ZAJĘCIOWEJ
Zapraszają wszystkich mieszkańców Olecka na obchody
ŚWIATOWEGO DNIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH,
które odbędą się w dniu 05.12.2013 r. w sali kina ROK „MAZURY GARBATE” o godz. 16.30
Ogłoszenie O Naborze Osoby Do Przeprowadzenia „Szkolenia rodzin zastępczych, osób prowadzących rodzinne domy dziecka oraz dyrektorów placówek opiekuńczo- wychowawczych typu rodzinnego”
W związku z realizacją projektu pt: „Szkolenia rodzin zastępczych, osób prowadzących rodzinne domy dziecka oraz dyrektorów placówek opiekuńczo- wychowawczych typu rodzinnego” w ramach Resortowego programu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na rok 2013 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku poszukuje osoby do przeprowadzenia 4-godzinnego szkolenia w formie warsztatowej dla rodzin zastępczych zawodowych i niezawodowych z terenu powiatu oleckiego ( grupa 20 osób).
Forma zatrudnienia: umowa - zlecenie.
Termin realizacji: grudzień 2013r.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe magisterskie, kwalifikacje wymagane dla osób szkolących grupy, bądź przeprowadzające superwizje;
- doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (minimum dwie rekomendacje);
- oferta przeprowadzenia szkolenia dla rodzin zastępczych z programem obejmującym tematykę FASD - oferta powinna zawierać koszt szkolenia (brutto).
CV wraz z dokumentami poświadczającymi kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe należy składać do dnia 03.12.2013r. do godz. 14:00 w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku przy ulicy Gołdapskiej 23, bądź na adres e-mailowy: pcpr@olecko.pl
Złożone dokumenty nie będą odsyłane i będą przechowywane zgodnie z wymogami w PCPR w Olecku. Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi osobami spełniającymi kryteria formalne w celu omówienia szczegółów szkolenia.
W przesłanych dokumentach prosimy zawrzeć następującą klauzulę: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)
Szczegółowe informacje na temat projektu można uzyskać pod numerem telefonu (87) 520-34-38 lub osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku przy ul. Gołdapskiej 23, II piętro pokój nr 6.
Zespół Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
Wiesława Szymczyk
Ogłoszenie O Naborze Osoby Do Przeprowadzenia Szkolenia pt. „Seksualność Dzieci I Młodzieży”
W związku z realizacją projektu pt: „Szkolenia rodzin zastępczych, osób prowadzących rodzinne domy dziecka oraz dyrektorów placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego” w ramach Resortowego programu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej na rok 2013 Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku poszukuje osoby do przeprowadzenia 8-godzinnego szkolenia dla rodzin zastępczych zawodowych i niezawodowych z terenu powiatu oleckiego ( 30 osób).
Forma zatrudnienia: umowa - zlecenie.
Termin realizacji: grudzień 2013r.
Wymagania:
- wykształcenie wyższe magisterskie, kwalifikacje wymagane dla osób szkolących grupy, bądź przeprowadzające superwizje;
- doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (minimum dwie rekomendacje);
- oferta przeprowadzenia szkolenia dla rodzin zastępczych z programem obejmującym tematykę seksualności dzieci i młodzieży ( m.in. rozwój, zachowania, symptomy wykorzystywania seksualnego) - oferta powinna zawierać koszt szkolenia (brutto).
CV wraz z dokumentami poświadczającymi kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe należy składać do dnia 03.12.2013r. do godz. 14:00 w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku przy ulicy Gołdapskiej 23, bądź na adres e-mailowy: pcpr@olecko.pl
Złożone dokumenty nie będą odsyłane i będą przechowywane zgodnie z wymogami w PCPR w Olecku. Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi osobami spełniającymi kryteria formalne w celu omówienia szczegółów szkolenia.
W przesłanych dokumentach prosimy zawrzeć następującą klauzulę: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.)
Szczegółowe informacje na temat projektu można uzyskać pod numerem telefonu (87) 520-34-38 lub osobiście w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Olecku przy ul. Gołdapskiej 23, II piętro pokój nr 6.
Zespół Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
Wiesława Szymczyk
Grupa Wspierająco-Edukacyjna Dla Osób doznających Przemocy w Rodzinie
Jeżeli:
- Odczuwasz bezradność, lęk..
- Przestajesz ufać swoim odczuciom i intuicjom..
- Obawiasz się wypowiadać własne zdanie..
- Ograniczasz swoje zainteresowania i kontakty..
- Twój partner/partnerka jest zazdrosny o ciebie i osoby dla ciebie ważne..
- Partner/partnerka Cię rani, straszy, grozi, poniża, bije..
- Przekazywanie wiedzy dotyczących zjawiska przemocy oraz aktualnych informacji z zakresu wychodzenia z przemocy (z zakresu psychologii, prawa, pracy socjalnej itp.)
- Przekazywanie wiedzy na temat zjawisk towarzyszących przemocy
- Pogłębienie świadomości praw osobistych i zdobycie umiejętności do korzystania z nich
- Kształcenie umiejętności skutecznej obrony przed przemocą oraz egzekwowanie skutecznej interwencji
- Zaplanowanie i wdrożenie działań, mających na celu zmienić dotychczasowe życie - przezwyciężyć bezradność , poczucie samotności i obciążenia psychiczne związane z doświadczoną przemocą
- Tworzenie bezpiecznej przestrzeni do ekspresji różnych emocji i kształcenie umiejętności konstruktywnych sposobów radzenia z trudnymi emocjami
- Kształcenie umiejętności układania partnerskich stosunków i wypracowanie konstruktywnych sposobów rozwiązywania konfliktów
- Odbudowanie poczucia wartości i wzmacnianie zasobów osobistych posiadanych przez uczestników grupy
Program Korekcyjno - Edukacyjny
Jednym z głównych założeń programu jest pomoc osobom stosującym przemoc w rodzinie w jej zaprzestaniu poprzez edukację mającą na celu:
- uświadomienie czym jest przemoc
- uzyskanie świadomości własnych zachowań przemocowych wobec bliskich
- rozpoznanie sygnałów ostrzegawczych zapowiadających zachowania przemocowe
- opracowanie "planu bezpieczeństwa" zapobiegającemu użyciu siły i przemocy
- nabycie nowych umiejętności służących rozwiązywaniu konfliktów, sporów w rodzinie bez użycia agresji
- naukę umiejętności partnerskiego układania stosunków w rodzinie, uczenie się korzystania z pomocy innych
- naukę umiejętności konstruktywnego wyrażania uczuć
Program skierowany jest w szczególności do:
- Osób skazanych za czyny związane ze stosowaniem przemocy w rodzinie, odbywających karę pozbawienia wolności w zakładach karnych albo wobec których sąd warunkowo zawiesił wykonanie kary, zobowiązując je do uczestnictwa w oddziaływaniach korekcyjno-edukacyjnych,
- Osób stosujących przemoc w rodzinie, które już uczestniczą w terapii leczenia uzależnienia od alkoholu lub narkotyków, lub innych środków odurzających, substancji psychotropowych albo środków zastępczych, dla których oddziaływania korekcyjno-edukacyjne mogą stanowić uzupełnienie podstawowej terapii,
- Osób, które w wyniku innych okoliczności zgłoszą się do uczestnictwa w programie korekcyjno-edukacyjnym(dobrowolne zgłoszenia)
Warunkiem przyjęcia do programu jest przyznanie się osoby do stosowania przemocy domowej.
Program realizowany jest w okresie 3 miesięcy i składa się z 3 spotkań indywidualnych wprowadzających z każdym uczestnikiem programu oraz 12 spotkań grupowych.
Szczegółowe informacje o programie można uzyskać w siedzibie PCPR u Pani Anety Naruszewicz w każdy czwartek w godz. 11:00-19:00 bądź w dni robocze pon.- pt pod numerem tel. 087-520-34-37
Program prowadzą przygotowani trenerzy.
Uczestnictwo w zajęciach jest bezpłatne.
Ogłoszenie Wyników Otwartego Konkursu Ofert
W odpowiedzi na ogłoszony przez Zarząd Powiatu w Olecku otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej, którego przedmiotem jest prowadzenie domu pomocy społecznej w Olecku dla osób przewlekle psychicznie chorych, w wyznaczonym terminie wpłynęła 1 oferta.
W wyniku oceny formalnej i merytorycznej uzyskała ona pozytywną opinię Komisji Konkursowej powołanej do oceny złożonych ofert.
W związku z powyższym realizacja ww. zadania zostanie zlecona Stowarzyszeniu Pomocy Społecznej i Ochrony Zdrowia im. św. Łukasza, Olecko Kolonia 4. Zlecenie realizacji zadania nie przewiduje udzielenia dotacji przez powiat olecki.
Starosta Olecki
Andrzej Stanisław Kisiel
Otwarty Nabór Na Członków Komisji Konkursowej
21-08-2013